PETICE
Stále sbíráme podpisy k petici, aby se tunel Blanka dostal na program jednání pražského zastupitelstva
Sběrná místa pro petici, kde můžete vrátit petiční archy, jsou následující:
– Galerie Jaroslava Frágnera, Betlémské náměstí 5a, Praha 1 – Staré město
– Kavárna Čekárna, Vratislavova 30/8, Praha 2 – Vyšehrad,
– Kavárna Vypálené Koťátko, Mařákova 5, Praha 6 – Dejvice,
– Café Sladkovský, Sevastopolská 17, Praha 10 – Vršovice,
– Café Lajka, U Akademie 11, Praha 7 – Letná.
– Petiční archy vybíráme také v kanceláři Auto*Matu, Bořivojova 108, Praha 3 Žižkov (v pracovní době, lepší ale předem zavolat na tel. 212 240 666 ). Mapa míst zde
Zprovozněním tunelu Blanka získá Praha od ulic oddělený obchvat historického centra města.(1) Současně se tím otevírá enormní dopravní kapacita. Zkušenosti ze zahraničí(2) i z Prahy(3) jasně říkají, že nový tunel se časem zaplní – auta z ulic ale nezmizí: zůstane jich tam právě tolik, kolik dovolí kapacita ponechaná na povrchu.(4)
Praha chce řešit dopravní dopady otevření Blanky až měsíce po jejím zprovoznění.(5) Nehodlá tak reagovat na samotné otevření tunelu, ale teprve na následné živelné zaplnění ulic auty přilákanými rychlejším průjezdem přes severozápad města. Nepočítá se s tím, že bychom využili potenciálu dlouhé roky budovaného tunelu pro jednoznačné zlepšení dopravy a kvality veřejných prostranství v centru Prahy. Je to promarnění příležitosti, kterou Praha nebude mít dalších deset, dvacet let.(6) Takové jednání je jak popřením s Blankou spojovaného slibu “auta pod zem”, tak podvodem na Pražanech, kteří si od stavby za čtyřicet miliard zaslouží víc než jen zvětšení prostoru pro ježdění autem.
Vyzýváme proto zástupce Prahy, městských částí a městských institucí, aby zavedli taková opatření, která budou mít zásadní přínos pro kvalitu života v centru Prahy, kvalitu obsluhy centra veřejnou dopravou, jež zamezí tranzitu ulicemi historického centra a omezí očekávaný nárůst dopravy v širším centru města.
Jmenovitě žádáme o:
- vyloučení automobilového tranzitu z Malostranského náměstí a Křižovnického náměstí mezi Křižovnickou a Smetanovým nábřežím (se zachováním volného průjezdu veřejné dopravy, vozidel rezidentů a další nezbytné dopravy),(7)
- urychlené zahájení humanizace severojižní magistrály doplněním přechodů na Novém Městě a v okolí Muzea,(8)
- snížení počtu pruhů na ulicích, kde výrazně poklesne intenzita provozu – Veletržní a Argentinské.(9)
Nejhorším dopadům zprovoznění Blanky se dá zabránit jen tehdy, když se s přípravou výše zmíněných opatření začne co nejdříve. Každý den zpoždění od otevření tunelu znamená opět více aut v pražských ulicích, horší kvalitu ovzduší a životní prostředí pro všechny obyvatele hlavního města.(10)
Věříme, že pomůžete proměnit Prahu ve město, ve kterém se dobře dýchá i žije.
Poznámky:
1 Společně s tunelem Mrázovka a Strahovským tunelem. Viz Tunel Blanka jako příležitost (tunel-blanka.cz)
2 O dopravní indukci obecně viz publikace Řízení poptávky po dopravě (str. 11 a dále) nebo tento článek časopisu Wired (anglicky)
3 Příklady opětovného naplnění komunikací po výstavbě kapacitních obchvatů: jižní sekce Pražského okruhu: Ročenka dopravy TSK 2010 (str. 18). K tunelu Mrázovka a Smíchovu viz Zopakuje Blanka chyby tunelu Mrázovka? (Auto*Mat).
4 K dopravní indukci v podmínkách saturovaného systému viz publikace Řízení poptávky po dopravě, s. 22.-23.
5 Dolínek slibil obnovit přípravu doprovodných opatření k tunelu Blanka (Auto*Mat, 2/2015)
6 Dokončení Městského okruhu je podmíněno předchozím zprovozněním celého Pražského okruhu (viz Blanka 2 – auto-mat.cz )
7 Volně podle Možnosti zklidnění centra v kontextu zprovoznění tunelu Blanka (studie Auto*mat)
8 Volně podle studie TSK-UDI + IPR z roku 2009, citované na stránkách Auto*Mat .
9 Snížení počtu jízdních pruhů na Veletržní bylo již realizováno, ve výzvě je ponecháno z důvodu nezbytné kontinuity.
10 Co se může stát po zprovoznění TKB: Příběh tunelu Blanka (tunel-blanka.cz)
Poznámka k umístění Výzvy na stránkách tunel-blanka.cz: Signatáři této výzvy se svým hlasem připojují jen k opatřením uvedeným v textu výzvy. Podpora výzvy nezavazuje signatáře k podpoře dalšího obsahu webu, na kterém je umístěna.
Podepsat výzvu
Prosíme, po odeslání formuláře navštivte svou poštovní schránku a potvrďte přihlášení se k výzvě prostřednictvím došlého mailu. Nedojde-li zpráva během několika minut do doručené pošty, zkontrolujte také složku s nevyžádanou pošty.
Veřejná výzva k dopravní stabilizaci centra Prahy se zprovozněním tunelu Blanka
Signatáři výzvy
908 | Pavel D. | Podnikatel | Pro 11, 2019 |
907 | Michaela P. | OSVČ | Lis 13, 2019 |
906 | Miloš K. | Bře 04, 2019 | |
905 | Tomáš T. | Zář 19, 2018 | |
904 | Matěj Č. | Dub 25, 2018 | |
903 | Sára P. | Student | Bře 12, 2018 |
902 | Kateřina O. | asistentka advokáta | Úno 09, 2018 |
901 | Petr H. | odborný referent | Úno 01, 2018 |
900 | Sofie S. | student | Led 05, 2018 |
899 | Jiří M. | Stavební mistr | Říj 17, 2017 |
898 | Zbyněk U. | Říj 03, 2017 | |
897 | David L. | reliéfní grafik | Zář 21, 2017 |
896 | Martina L. | stomatolog | Zář 14, 2017 |
895 | Jakub S. | Čvc 29, 2017 | |
894 | Kateřina K. | tlumočník/překladatel | Čvn 26, 2017 |
893 | Marie H. | grantový specialista | Kvě 31, 2017 |
892 | Martin K. | Programátor | Kvě 22, 2017 |
891 | Martin K. | obchodník | Kvě 15, 2017 |
890 | Michal D. | IT Specialista | Kvě 11, 2017 |
889 | Petra M. | architekt | Kvě 10, 2017 |
888 | Barbora S. | zaměstnanec FF UK | Pro 13, 2016 |
887 | Kamil M. | Zář 29, 2016 | |
886 | Tomáš V. | Programator | Zář 19, 2016 |
885 | Jiří Z. | projektový manažer | Zář 15, 2016 |
884 | Vladimír K. | Elektrotechnik | Zář 07, 2016 |
883 | Lubomír K. | Technik | Srp 19, 2016 |
882 | Filip S. | projektant | Srp 05, 2016 |
881 | Kateřina K. | studentka | Čvc 11, 2016 |
880 | Matouš K. | doktorand | Čvn 29, 2016 |
879 | Vít H. | finanční manažer | Čvn 09, 2016 |
878 | Matouš B. | student | Kvě 22, 2016 |
877 | David M. | student | Kvě 14, 2016 |
876 | Michal J. | Předseda ČAAA | Dub 26, 2016 |
875 | Kateřina K. | referentka | Dub 25, 2016 |
874 | Jaroslav M. | servisní technik | Dub 22, 2016 |
873 | Zuzana Z. | student | Dub 21, 2016 |
872 | Kateřina B. | pedagog | Dub 16, 2016 |
871 | Frantisek K. | Řídící | Dub 16, 2016 |
870 | Jan T. | Dispečer | Dub 15, 2016 |
869 | Matěj K. | vedoucí prodejny Hanibal | Dub 15, 2016 |
868 | Matěj Š. | Dub 12, 2016 | |
867 | Jan K. | historik | Dub 11, 2016 |
866 | Marek F. | Programátor | Dub 11, 2016 |
865 | Matěj J. | student architektury | Dub 03, 2016 |
864 | Rostislav Z. | student | Bře 27, 2016 |
863 | Jana V. | Bře 23, 2016 | |
862 | Jan B. | podnikatel | Bře 22, 2016 |
861 | Tomáš Benjamin V. | Student | Bře 21, 2016 |
860 | Jan H. | Student Ekonomie | Bře 21, 2016 |
859 | Kryštof K. | student | Bře 21, 2016 |
< > |