canada goose jakke outlet canada goose jakke 2015 canada goose online shop køb canada goose jakker canada goose vest tilbud køb billig ægte canada goose udsalg canada goose jakke mænd tilbud canada goose vinterjakke herre canada goose flyverdragt voksne canada goose pris jakke canada goose jakke billig trillium parka canada goose dame billige canada goose trillium parka canada goose rabat shop ægte canada goose jakke billig canada goose jakke herre tilbud billige canada goose jakker udsalg canada goose danmark 2015 jakke canada goose parka outlet canada goose jakke dba canada goose jacket sale canada goose outlet danmark canada goose trillium parka dam canada goose jakke dame pris canada goose dk jakker canada goose jakker københavn canada goose vinterjakker udsalg canada goose vest sverige til salg billig jakke canada goose canada goose danmark pris store canada goose jakke dame tilbud canada goose jakker 2015 canada goose jakke brugt canada goose dk forhandlere canada goose salg danmark billige goedkoop canada goose jassen online

Fakta o stavbě

Musíme si uvědomit, že náklady na to jsou extrémně vysoké, ale musíme si uvědomit také to, že výsledný efekt toho tunelu bude pro Prahu a dopravu v Praze zásadní.

(Primátor Bohuslav Svoboda, 2011)

Upozornění: Některé informace v této sekci budou v nejbližší době aktualizovány na základě nových zjištění. Aktuální informace najdete v sekci Pro novináře.


Přehledné shrnutí

Tunelový komplex Blanka, jehož součástí je nejdelší městský tunel pro auta v Evropě, je ze stavebně-technického hlediska jistě úchvatné dílo, nad kterým zjihne nejeden inženýr. Z hlediska přínosu pro město je však stavba za bezmála 40 miliard Kč fiaskem. K vyřešení dopravních problémů Prahy, jak bylo slibováno, totiž sama o sobě nijak nepomůže.

Iniciativa Auto*Mat od svého počátku přinášela pro mnohé nezkousnutelné alternativní řešení: tunel nestavět a úplně přehodnotit dopravní koncepci Prahy. Nedá se svítit, tohle nevyšlo. I zbytečná Blanka ale stále může získat smysl. Jak? Pokud se nám společně podaří prosadit několik opatření, jež uleví centru Prahy od aut.

Jak se Pavel vsadil

Stavbu Blanky definitivně zahájil někdejší primátor Prahy Pavel Bém v listopadu 2007. Skeptický Auto*Mat se s ním vsadil, že její cena výrazně překročí slibovaných 26,8 miliard Kč. Dnes se cena tunelu blíží 40 miliardám. A Pavel Bém? Stále si neodpracoval padesát hodin dobrovolnických prací pro Auto*Mat, jak stálo v sázce. Pokud byste ho náhodou potkali, připomeňte mu to, prosím. Práce máme dost!

Záznam sázky s Bémem – video:

Současná situace

Vedení magistrátu po volbách slibuje realizaci základních navrhovaných doprovodných opatření: jde o první kroky vedoucí k humanizaci severojižní magistrály (její kus znáte z Václavského náměstí). Zklidnění dopravy na Smetanově nábřeží a Malé Straně ponechává na zájmu městských částí. Příprava nejzásadnějších opatření byla předchozím vedením radnice v roce 2014 zdržována či pod banálními záminkami zastavena.

Auto*Mat chce, aby tunel Blanka dostal aspoň trochu smysl tím, že současně s jeho zprovozněním bude realizováno zklidnění centra. Zprovoznění tunelu Blanka je příležitost, jaká se mnoho let nebude opakovat. K tomu, aby tunel Blanka získal aspoň trochu smysl, může přitom přispět každý z nás.

Kam dál?