Blance mohu dát smysl v jedné z mnoha rolí:
- Chodec
- Uživatel veřejné dopravy
- Řidič, řemeslník, živnostník
- Obyvatel Prahy 6, 7 či 8
- Rodič
- Obyvatel Prahy 1
- Pražan z jihu nebo okraje města
- Student/ka v Dejvicích
- Městský politik
- Aktivní občan
Samozřejmě, svůj excelentní výkonu zdokumentuji a zašlu castingové komisi (tedy pošlu Auto*Matu krátkou zprávu o tom, co jsem udělal(a) ). Nejlepší výkony budou zveřejněny na tomto webu.
Ve městě potřebuji použitelné ulice, ne dálniční přivaděče.
- Budu požadovat delší intervaly zelené na přechodech na ulicích Patočkově, Milady Horákové a dalších (na TSK nebo na městské části).
- Budu chtít přechody na magistrále i v okolí Blanky tam, kde chybějí (přes městskou část nebo portál Chodci sobě ).
- Budu požadovat odstranění tranzitu z Karmelitské a Smetanova nábřeží tak, aby se po těch ulicích dalo v klidu chodit, daly se přecházet a nebyl na nich strašlivý hluk (na TSK , magistrátě , politicích)
- Podívám se na volební kalkulačku a při volbách upřednostním politiky, kteří chtějí zlepšovat podmínky pro pěší, doplňovat a zlepšovat přechody a zkvalitňovat veřejný prostor.
- Podívám se, co je se zprovozněním Blanky možné udělat pro pěší na konkrétních místech v Praze.
- Podívám se, kde všude se dá v Praze zlepšit pohodlí ve veřejném prostoru.
Potřebuji veřejnou dopravu, která jezdí na čas a neposkakuje v kolonách.
- Budu si na ROPIDu stěžovat na zpožďování tramvají a autobusů v kolonách.
- Budu požadovat odstranění tranzitu z Karmelitské a Smetanova nábřeží tak, aby se nezpožďovaly tramvajové spoje. (na ROPIDu , TSK , magistrátě , politicích)
- Budu chtít, aby autobusová linka Blankou jezdila hned po zprovoznění tunelu (více zde).
- Budu požadovat vyhrazený pruh pro autobusy na Podbabské a Jugoslávských Partyzánů (ROPID , Praha 6).
- Budu chtít minibus na Starém Městě (více zde, psát na Prahu 1).
- Budu chtít lepší preferenci tramvají na křižovatkách nad Blankou (ROPID , TSK ).
Co je možné udělat pro veřejnou dopravu na konkrétních místech v Praze, najdu zde.
Blanka mi pomůže vyhnout se centru, kde svým autem obtěžuji víc než jinde.
- Když nemám cíl cesty na Praze 1, přestanu po zprovoznění Blanky jezdit přes Smetanovo nábřeží a Karmelitskou ulicí (proč?).
- Vezmu na vědomí, že auto ve městě je obtěžující element a budu hledat způsoby, jak ho používat úsporně .
Nechci tu auta odjinud. Blanka má být obchvat centra, nemá posílat další auta z Prahy 6 na Prahu 8. Ať Blankou jezdí v první řadě auta z centra. A v ulicích, které vedou souběžně s Blankou (Milady Horákové, Veletržní), chci méně aut – k tomu ten tunel přece byl, ne?
- Nebudu jezdit na opačný břeh Vltavy do obchodů, když je mám na svém břehu.
- Podívám se na volební kalkulačku a při volbách upřednostním politiky, kteří chtějí se zprovozněním Blanky zabránit automobilovému tranzitu centrem.*
- Po zprovoznění tunelu budu chtít ubrání pruhu na Veletržní (proč?) a v ulici Pod Kaštany (proč?).
- Podívám se do mapy, co dalšího by se na mé městské části mělo se zprovozněním tunelu dělat.
- Podívám, co můžu udělat jako chodec, cestující veřejnou dopravou nebo řidič.
*) V rámci voleb do zastupitelstva celé Prahy jsou jednoznačně pro Trojkoalice, Piráti, ČSSD a Demokrati Jana Kasla, nejasně či rozporně se vyjadřuje TOP 09, proti ANO 2011, ODS a Svobodní. U oststních stran nemáme informace.
- Koupím dceři (a synovi) skládací koloběžku. Ať na ní jezdí do školky, do školy, do klubovny, na kroužky, za kamarády. Pokud to zatím nebylo možné, ředitelku poprosím, aby si děti mohly odkládat koloběžky do skříněk. Kdo dnes nechce tělocvik pro děti každý den?
- Budu s dětmi jezdit vlakem. Když si sami zažijí dopravní možnosti, které vlak, koloběžka a jejich kombinace umožňují, spíš nebudou jako dospělí další Blanku potřebovat a tím zatěžovat dopravní systém.
Za ty miliardy bych si zasloužil(a) zlepšení dopravy a větší klid. Nechci dál stát v kolonách cizích aut na Malé Straně a Smetanově nábřeží. Vždyť mohou jet Blankou a Strahovským tunelem. Nechci hluk v úzkých ulicích a tramvaje poskakující v kolonách.
- Pochválím magistrát i radnici Prahy 1 za zavedení minibusu na Starém Městě. Poprosím o zkrácení intervalů. (více zde).
- Budu chtít po radnici Prahy 1, aby se přestala zastávat tranzitujících řidičů na úkor obyvatel Prahy 1.
- Zeptám se kandidátů na Praze 1, zda hodlají po volbách centrum zklidnit.
- Podívám, co můžu udělat jako chodec nebo cestující veřejnou dopravou.Ujistím se u politiků, že se zprovozněním Blanky zabrání automobilovému tranzitu centrem.*
*) V rámci voleb do zastupitelstva celé Prahy byly jednoznačně pro Trojkoalice, Piráti, ČSSD a Demokrati Jana Kasla, nejasně či rozporně se vyjadřuje TOP 09, proti ANO 2011, ODS a Svobodní. U ostatních stran nebyly informace.
Pražan z jihu nebo okraje města
Nechci Prahu, která se bude postupně zahlcovat auty. Chci město, ve kterém se smysluplně dostanu, kam potřebuji, a které na to bude mít.
- Podívám se na volební kalkulačku a při volbách upřednostním politiky, kteří chtějí se zprovozněním Blanky zabránit automobilovému tranzitu centrem.*
- Podívám se do mapy, kde všude by bylo potřeba se zprovozněním tunelu něco dělat – a pustím se do toho.
- Seznámím se s Vizí 25 , jež nabízí možnosti ekonomicky únosného rozvoje města.
- Podívám, co můžu udělat jako chodec, cestující veřejnou dopravou nebo řidič.
*) V rámci voleb do zastupitelstva celé Prahy jsou jednoznačně pro Trojkoalice, Piráti, ČSSD a Demokrati Jana Kasla, nejasně či rozporně se vyjadřuje TOP 09, proti ANO 2011, ODS a Svobodní. U oststních stran nemáme informace.
Pro mě bude mít Blanka smysl, když jí budu moct jezdit rychlým autobusem ze severních sídlišť do Dejvic.
- Budu se ptát politiků, kdy bude zprovozněna autobusová linka Blankou (více o lince zde).
Kdyby sever Prahy po zprovoznění Blanky dopravně zkolaboval, dají mi to všichni sežrat. Když ale něco udělám, budu si moct připočíst zásluhy za záchranu města.
- Budu prosazovat zklidnění centra se zprovozněním tunelu.
- Seznámím se s Vizí 25 , jež nabízí možnosti udržitelného a přitom ekonomicky únosného rozvoje města.
- Dohlédnu na to, aby TSK nebyla státem ve státě .
- Podpořím vznik Plánu udržitelné mobility jako strategického dokumentu, který Praha nezbytně potřebuje.
Nenechám politiky, aby se na to vykašlali.
- Spojím svoje síly s ostatními (Auto*Mat , Pražské fórum , Pražské matky , Arnika , Za naši budoucnost – Praha 8, Praha 6 ztrácí tvář , Via Praha 6 – Praha 6).