canada goose jakke outlet canada goose jakke 2015 canada goose online shop køb canada goose jakker canada goose vest tilbud køb billig ægte canada goose udsalg canada goose jakke mænd tilbud canada goose vinterjakke herre canada goose flyverdragt voksne canada goose pris jakke canada goose jakke billig trillium parka canada goose dame billige canada goose trillium parka canada goose rabat shop ægte canada goose jakke billig canada goose jakke herre tilbud billige canada goose jakker udsalg canada goose danmark 2015 jakke canada goose parka outlet canada goose jakke dba canada goose jacket sale canada goose outlet danmark canada goose trillium parka dam canada goose jakke dame pris canada goose dk jakker canada goose jakker københavn canada goose vinterjakker udsalg canada goose vest sverige til salg billig jakke canada goose canada goose danmark pris store canada goose jakke dame tilbud canada goose jakker 2015 canada goose jakke brugt canada goose dk forhandlere canada goose salg danmark billige goedkoop canada goose jassen online

Co se může stát po zprovoznění

Empirické výzkumy ukazují, že čím více silniční kapacity nabídneme, tím větší je objem silniční dopravy nejen na této nové infrastruktuře, ale i v jejím bližším či vzdálenějším okolí.Bc. Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu


Zprovoznění tunelu Blanka bude mít řadu konkrétních dopadů, o nichž se moc neví. Podívejte se na jednotlivá místa v přehledné mapě:

dopady_kratkodobe_bez_opatreni

Dlouhodobý dopad bude ještě výraznější:

dopady_dlouhodobe_bez_opatreni

Odhadujeme, že přidaná dopravní kapacita v Blance střednědobě umožní zvýšení dopravního výkonu v Praze krátkodobě o 2 % , střednědobě (do 5 let) o 4 %.

Výpočet je založen na předpokladu zaplnění nově vzniklé kapacity komunikací na základě dopravní indukce. Data pro výpočet:

  • Pracovní den (Ročenka dopravy 2014: 21,8 mil. vozokm). Blanka samotná: 6,5 km, odhadem 70 tis. vozidel / den = 455 tis. vozokm = kapacita umožní zvýšení o 4,7 % stávajícího výkonu. (cca 5%).
  • a. Předpoklad dopravní indukce krátkodobá (koeficient elasticity vzhledem k přidané kapacitě = 0,5): 2,4% dopravního výkonu
  • b. Předpoklad dopravní indukce dlouhodobá (koeficient elasticity vzhledem k přidané kapacitě = 0,9): 4,3 % dopravního výkonu

(Chcete vědět, jak tyto dopady zmírnit? Přejděte sem.)

V Holešovičkách
Už tak přetížená ulice dostane ještě naloženo. Aby ulicí V Holešovičkách neprojíždělo ještě více aut než dnes, bude nezbytné dávkovat příjezd na úrovni Vychovatelny světelnou závorou. Kolony prodlouží také pouze jednopruhové odbočení z ulice V Holešovičkách na Novou Povltavskou směrem k Blance. Bývalé vedení magistrátu předpokládalo, že zvýšenou dopravní zátěž v budoucnu vyřeší raženým tunelem pod Bulovkou, který by stál dalších 9 miliard – zdražení lze připočíst k ceně tunelu Blanka.

Povltavská
Silnější provoz povede k přetížení této dvoupruhové komunikace a způsobí problémy na příčných bezmotorových kříženích. Zesílení provozu bude patrné i v ulicích Českomoravská, Spojovací a Českobrodská.

Odbočení do ulice V Holešovičkách
Rampa s jedním pruhem bude mít na svědomí vznik kolon směrem k tunelu. Aby se kolony nevytvářely v samotném tunelu, mohou být omezeny vjezdy do tunelů na Letné nebo i dříve, v důsledku čehož bude doprava opět projíždět přes Holešovice.

Vítězné náměstí
Vítězné náměstí se stane kritickým bodem, v němž se slévá provoz z Evropské a Jugoslávských partyzánů, aby se pro vjezd do Blanky pokračovalo nesmírně přetíženou Svatovítskou, s úzkým hrdlem zastávek Vítězné náměstí. Dají se očekávat značné dopravní zácpy a tendence objíždět náměstí, zvlášť z Evropské ulice, kde je to možné například Pevnostní nebo přes Ořechovku.

Podbabská
Zkapacitnění průjezdu přes Vltavu zvýší zájem o průjezd Podbabskou a Jugoslávských partyzánů vysoko přes stávající kapacitu, kolony dosahující dnes nezřídka až do Kamýcké se dále prodlouží. I přes existenci vyhrazeného pruhu budou autobusy ze Suchdola v kolonách zdržovány více než doposud.

Papírenská
Zcela ucpané okolí Vítězného náměstí ještě posílí tendence používat pro cesty do oblasti Holešovic vedlejší ulice. Provoz zesílí v Papírenské a Terronské ulici.

Troja
Atraktivní průjezd do Holešovic přes Trojský most a kolony na vjezdu do ulice V Holešovičkách mohou vést k nežádoucímu zvýšení provozu v ulicích Troji, a to až na úroveň víkendových objemů dopravy způsobených návštěvníky ZOO.

Patočkova
Další zvýšení provozu lze očekávat v Patočkově ulici, kde v současnosti není zřetelné úzké hrdlo. Výrazně může posílit tranzit na spojnici Patočkova – Kukulova – Bucharova – D5.

Severojižní magistrála

Přes 20 procent vozidel na severojižní magistrále nemíří do centra, a tak by mohla po vybudování Blanky objet centrum po západní sekci okruhu. Dopravní modely ale naznačují, že samotným zprovozněním tunelu ke snížení provozu na magistrále dojde jen v naprosto minimální míře (-1 %). Zprovoznění tunelu Blanka samo o sobě (bez snížení kapacity průjezdu po magistrále) tedy centru neodlehčí.

Tranzit přes Malou Stranu
Automobilový tranzit přes Malou Stranu měl být omezen už se zprovozněním Strahovského tunelu – nestalo se tak. Ponechat zde projíždějící (s jiným cílem než Malá Strana) auta i po zprovoznění Blanky znamená promarnit příležitost ke zklidnění Malé Strany podruhé a opět na řadu let.

U Vorlíků
V případě, kdy se objeví kolony na výjezdech, musí mít auta vyjíždějící do ulice Milady Horákové zelenou bez ohledu na projíždějící tramvaje, a to i v řádu několika minut. Lze předpokládat zvýšené zdržování projíždějících tramvají, vznik nepravidelností v intervalech a přeplňování spojů.

Jižní spojka
Až z Jižní spojky se část dopravy ve směru východ-západ přesune do tunelu Blanka. To je ale současně šance na využití Jižní spojky jako objízdné trasy pro magistrálu.

Chotkova
Na Klárově se změní dopravní proudy a síla jednotlivých odbočení. Část vozidel ze severovýchodu Prahy bude do centra najíždět namísto z nábřeží Edvarda Beneše spíše Badeniho a Chotkovou.

Pražský okruh
Souběžné zprovoznění vnějšího obchvatu Prahy bylo jednou z podmínek plně legálního zprovoznění tunelu Blanka. Jezdit se ale bude i tak – desítky let ve „zkušebním provozu“. Skutečnost, že Blanka vede příliš blízko centra, navíc klade obdobný požadavek na vnější okruh – i když jeho trasování mezi R7 a D8 by bylo ekonomicky vhodnější o několik kilometrů severněji, Blanka tlačí na stavbu v nevhodné poloze přes Suchdol.

Smetanovo nábřeží
Zprovoznění tunelu Blanka samo o sobě nepovede k zásadnímu snížení provozu na Smetanově nábřeží. Blanka ale vytváří předpoklady pro zklidnění centra jako objízdná trasa.

Pevnostní
Pevnostní ulice se definitivně potvrdí jako objízdná trasa pro zacpané Vítězné náměstí, zvlášť po uvolnění kapacity na Patočkově.

Letná
Pokles dopravy na Letné nebude zásadní: Blanka neodkloní dopravu vedenou dnes Letenským tunelem, spíš sem ještě přivede další auta. K opětovnému nárůstu dopravy v horizontu několika let pak přispěje otevření obchodního centra Galerie Letná a dalších připravovaných objektů na Špejcharu.

Plánovaný obchvat Vítězného náměstí
Jako obchvat Vítězného náměstí se připravuje čtyřpruhový obchvat od Gymnazijní k Prašnému mostu, tzv. KES. Ačkoliv by zde bylo přiměřené řešení 1+1 pruh, chystá se zde kapacitní čtyřpruh, který Vítěznému náměstí odlehčí jen částečně, spíš bude mít za následek další auta v Evropské. Protože KES je první Blankou „vynucená“ investice, připočtěte si jeho cenu (v řádu stovek mil. Kč) k ceně tunelu.

U Uranie, Jankovcova
V případě přetížení Povltavské budou jako vynucená objízdná trasa používány holešovické ulice U Uranie a Jankovcova, směr Libeňský most.


Co se tím dá dělat?
Co s tím mohu dělat já?