canada goose jakke outlet canada goose jakke 2015 canada goose online shop køb canada goose jakker canada goose vest tilbud køb billig ægte canada goose udsalg canada goose jakke mænd tilbud canada goose vinterjakke herre canada goose flyverdragt voksne canada goose pris jakke canada goose jakke billig trillium parka canada goose dame billige canada goose trillium parka canada goose rabat shop ægte canada goose jakke billig canada goose jakke herre tilbud billige canada goose jakker udsalg canada goose danmark 2015 jakke canada goose parka outlet canada goose jakke dba canada goose jacket sale canada goose outlet danmark canada goose trillium parka dam canada goose jakke dame pris canada goose dk jakker canada goose jakker københavn canada goose vinterjakker udsalg canada goose vest sverige til salg billig jakke canada goose canada goose danmark pris store canada goose jakke dame tilbud canada goose jakker 2015 canada goose jakke brugt canada goose dk forhandlere canada goose salg danmark billige goedkoop canada goose jassen online

Co nám slibovali a jak to dopadlo

Jezdit po Praze bude radost.David Vodrážka, ODS, předvolební časopis, 2010


Devadesátá léta: Zklidnění Malé Strany se zprovozněním Strahovského tunelu

Jak slib dopadl?
Sliby vedené v obecné rovině nebyly po zprovoznění tunelu v listopadu 1997 naplněny. Po dokončení Strahovského tunelu se stala obvyklou argumentace, že ke zklidňování centra je možné přistoupit až po dokončení celého Městského okruhu. O zklidnění Malé Strany se vedou spory ještě dnes.

2004: Zlepšení situace na Smíchově se zprovozněním tunelu Mrázovka a Dobříšské ulice

Jak slib dopadl?
Ještě před zprovozněním tunelu byl pro povrchovou dopravu vytvořen tzv. Smíchovský okruh. Po zprovoznění tunelu nebyly provedeny žádné větší změny. Počet automobilů na Strakonické poklesl zhruba na 2/3 tehdejšího stavu, celkový počet aut projíždějících Smíchovem ze severu na jih (po Strakonické a Dobříšské) vzrostl na dvojnásobek. Smíchovský okruh stále silně zatěžuje životní prostředí Smíchova a tvoří blok pro tramvaje (více zde ).

2007: Cena výstavby tunelu Blanka včetně technologií nepřekročí vysoutěžených 25,7 mld. Kč.

Iniciativa Auto*Mat od počátku navrhovala tunel nestavět a namísto toho přehodnotit dopravní koncepci Prahy . Poté, co primátor Bém v listopadu 2007 stavbu definitivně zahájil, vsadil se Auto*Mat , že její cena výrazně překročí deklarovaných 25,7 miliard Kč. Nyní je odhadovaná cena tunelu kolem 38 miliard, bývalý primátor svou sázku nepochybně prohrál a měl by pro Auto*Mat vykonat padesát hodin dobrovolnických prací.

Záznam sázky s Bémem – video:

Jak slib dopadl?
Celková cena tunelu bude kolem 43 miliard, ve kterých navíc není započteno řídící centrum (cca 300 mil. Kč) a uvažované návazné komunikace jako je KES (necelých 300 mil. Kč).

2007: Tunel Blanka má být dokončen v roce 2011

(Zdroj zde )

Jak slib dopadl?
Tunel byl zprovozněn až 19. září 2015, tedy s téměř čtyřletým zpožděním.

2007: Komfortní řešení pro cyklistickou dopravu

Byla vytvářena představa, že na Blance cyklisté výrazně vydělají. Jednak z tiskových prohlášení, jednak z vizualizací, které na řadě míst obsahují cyklopruhy.

Jak slib dopadl?

Protože původní projekty s kvalitními řešeními pro cyklisty ani pěší nepočítaly, opatření se doplňovala do projektů za chodu a tudíž nemohla být kvalitní tak, jak bylo slibováno. Výsledná řešení jsou tudíž na mnoha místech nesouvislá, celkově pak nekomfortní a nepraktická. Průjezdy některými křižovatkami a ulicemi (Letenské náměstí, Milady Horákové směr Hradčanská) nebyly řešen vůbec.

(Více o nezbytných zlepšeních pro cyklodopravu zde.)

2013: Bude prověřeno zklidnění centra, humanizace magistrály a další opatření ke zprovoznění tunelu

Dne 19. listopadu 2013 přijala Rada hlavního města Prahy usnesení č. 2165, jímž se ukládá prověřit možná opatření ke zprovoznění tunelu Blanka, zejména:

  • zahájení humanizace severojižní magistrály (sedm nových světelných signalizací, úpravy na náměstí I. P. Pavlova a na Václavském náměstí, zřízení tzv. Muzejní oázy, podélné řešení pro veřejnou a bezmotorovou dopravu),
  • zneprůjezdnění Malé Strany a Smetanova nábřeží,
  • úprava dopravního režimu v Žitné ulici,
  • usměrnění pohybu nákladní automobilové dopravy.

Jak slib dopadl?

Zástupnou či vágní snahou ze strany radního pro dopravu Nouzy, který za sebe s ostatními politiky nechal jednat úředníka, ředitele TSK, jenž je dlouhodobě známý tím, že si především vše dělá podle sebe a to poslední, co by ho zajímalo, je hledat řešení pro Prahu v rámci otevřené transparentní diskuze.

Podle dostupných informací byla téměř všechna opatření vyhodnocena jako nerealizovatelná, a to zejména na základě vágních vyjádření městských částí. MČ Praha 1 například bez dalších podkladů argumentovala, že nebude-li se zprovozněním tunelu zachován silniční průtah přes Malou Stranu a Staré Město pro veškerou dopravu, dojde na Praze 1 k rozvratu automobilové dopravy. Naplňování listopadového usnesení Rady se v současnosti omezuje takřka výhradně jen na omezení nejkřiklavějších problémů, jež zprovoznění tunelu způsobí.

Příprava opatření, která by vedla ke zklidnění centra, byla tiše pozastavena. V této věci jsme již interpelovali radního pro dopravu Jiřího Nouzu. Marně. K obnově přípravy opatření se přihlásil až téměř po roce a po volbách do zastupitelstva nový radní pro dopravu Petr Dolínek. Ten hodlá (i kvůli prodlení způsobeném jeho předchůdci a tudíž nepřipravenosti opatření) tato opatření provést až po několika měsících od zprovoznění tunelu na základě doporučení nezávislých odborníků v rámci speciální komise složené ze zástupců městských částí.