S nadsázkou říkám, že tunel Blanka je fajn, ale má jednu chybu – nemá konec.
Josef Nosek, bývalý radní pro dopravu, 2014
1989 – demonstrace proti tunelu ve Stromovce, který měl být součástí komunikačního systému ZÁKOS
1993 – z iniciativy starostů z městských částí dotčených Blankou je založena „Komise pro řešení městského okruhu v severozápadní části Prahy“; zvažují se varianty přehodnocení ZÁKOSu včetně řešení bez severní sekce Městského okruhu
1997 – zprovozněn Strahovský tunel
1999 – schválen územní plán upravující socialistický ZÁKOS na systém se dvěma okruhy (včetně Blanky) a sedmi radiálami
2002 – vydáno rozhodnutí o umístění stavby
2002 – zahájení ražby průzkumné štoly pod Stromovkou
2004 – zprovozněn tunel Mrázovka, vzniká tak souvislá kapacitní autodráhová komunikace od Barrandovského mostu na Malovanku – předpolí tunelu Blanka
2005 listopad – Mimořádné zastupitelstvo Prahy 6 za přítomnosti radního pro dopravu Steinera, zástupců ÚDI, projekčních firem a nejméně 400 občanů. Na jednání byl odmítnut návrh usnesení, kterým by Praha 6 požadovala přehodnocení záměru nebo posuzování vlivu staveb na životní prostředí.
2007 – Pavel Bém stavbu definitivně zahájil a vsadil se s Auto*Matem, že Blanka nebude stát více než 28,6 mld. Kč
2008 květen, říjen – tunel se ve Stromovce propadl
2009 květen – Městský soud v Praze zrušil (na základě žaloby sdružení Za naši budoucnost) stavební povolení na část inženýrských sítí stavby
2009 listopad – je jasné, že se otevření zdrží alespoň o rok
2010 červenec – tunel se propadl za ministerstvem kultury
2010 – vzniká společná studie URM a TSK-ÚDI na téma humanizace severojižní magistrály, předpokládající zahájení prací v návaznosti na zprovoznění tunelu Blanka
2012 – vzniká roadmap prvních kroků k humanizaci severojižní magistrály, definující možné první kroky před zprovozněním tunelu Blanka
2012 květen – nové vedení magistrátu se pokouší vnést pořádek do financování tunelu; magistrát neproplácí sporné faktury
2013 jaro – termín zprovoznění tunelu neoficiálně stanoven na 1. 5. 2014
2013 září/říjen – pět sobotních akcí Nábřeží žije prokazuje, že omezení tranzitu přes Smetanovo nábřeží je možné; ukazuje se, že je nutné zklidnit také Malou Stranu
2013 listopad – primátor Hudeček zpochybňuje platnost smluv na výstavbu tunelu
2013 listopad – Rada HMP svým usnesením zadává TSK prověřit doprovodná opatření ke zprovoznění tunelu včetně zabránění tranzitu přes historické centrum
2013 prosinec – kvůli dlouhodobému neplacení prací a neschválení navržených změn ve stavební dokumentaci přerušil hlavní stavitel Metrostav výstavbu
2014 duben – první arbitráž prokazuje platnost smluv s Metrostavem, stavba opět pokračuje
2014 jaro a léto – probíhá „prověření“ návrhů z usnesení z listopadu 2014, vznikl model intenzit a TSK si vyžádalo stanoviska městských částí; souběžně probíhá příprava některých vybraných opatření, jež TSK považuje za vhodné, zatímco ostatní opatření spí
2014 září – Auto*Mat spouští web „Dejme Blance smysl“ a ukazuje, co je třeba udělat, aby největší dopravní změna v dějinách Prahy nebyla jen velkou automobilovou revolucí, ale přinesla něco všem Pražanům
2014 říjen – zprovoznění Trojského mostu. Prakticky okamžitě na něm vznikají kolony.
2015 leden – Nový radní pro dopravu Petr Dolínek slibuje obnovit přípravu doprovodných opatření ke zprovoznění tunelu. Humanizace severojižní magistrály je v programovém prohlášení Rady.
2015 únor – Zprovoznění Blanky se opět odkládá, zjistilo se, že je třeba vyměnit všechny kabely, které poškodila vlhkost.
2015 březen – Naše video „Sylvester zachraňuje Blanku“ má (na různých instancích) celkem více než čtvrt milionu shlédnutí.
2015-2016? – zprovoznění celé stavby. Možná.