canada goose jakke outlet canada goose jakke 2015 canada goose online shop køb canada goose jakker canada goose vest tilbud køb billig ægte canada goose udsalg canada goose jakke mænd tilbud canada goose vinterjakke herre canada goose flyverdragt voksne canada goose pris jakke canada goose jakke billig trillium parka canada goose dame billige canada goose trillium parka canada goose rabat shop ægte canada goose jakke billig canada goose jakke herre tilbud billige canada goose jakker udsalg canada goose danmark 2015 jakke canada goose parka outlet canada goose jakke dba canada goose jacket sale canada goose outlet danmark canada goose trillium parka dam canada goose jakke dame pris canada goose dk jakker canada goose jakker københavn canada goose vinterjakker udsalg canada goose vest sverige til salg billig jakke canada goose canada goose danmark pris store canada goose jakke dame tilbud canada goose jakker 2015 canada goose jakke brugt canada goose dk forhandlere canada goose salg danmark billige goedkoop canada goose jassen online

Blanka v čase

S nadsázkou říkám, že tunel Blanka je fajn, ale má jednu chybu – nemá konec.
Josef Nosek, bývalý radní pro dopravu, 2014


1989  demonstrace proti tunelu ve Stromovce, který měl být součástí komunikačního systému ZÁKOS

1993  z iniciativy starostů z městských částí dotčených Blankou je založena „Komise pro řešení městského okruhu v severozápadní části Prahy“; zvažují se varianty přehodnocení ZÁKOSu včetně řešení bez severní sekce Městského okruhu

1997  zprovozněn Strahovský tunel

1999  schválen územní plán upravující socialistický ZÁKOS na systém se dvěma okruhy (včetně Blanky) a sedmi radiálami

2002  vydáno rozhodnutí o umístění stavby

2002  zahájení ražby průzkumné štoly pod Stromovkou

2004  zprovozněn tunel Mrázovka, vzniká tak souvislá kapacitní autodráhová komunikace od Barrandovského mostu na Malovanku  předpolí tunelu Blanka

2005 listopad Mimořádné zastupitelstvo Prahy 6 za přítomnosti radního pro dopravu Steinera, zástupců ÚDI, projekčních firem a nejméně 400 občanů. Na jednání byl odmítnut návrh usnesení, kterým by Praha 6 požadovala přehodnocení záměru nebo posuzování vlivu staveb na životní prostředí.

2007 – Pavel Bém stavbu definitivně zahájil a vsadil se s Auto*Matem, že Blanka nebude stát více než 28,6 mld. Kč

2008 květen, říjen  tunel se ve Stromovce propadl

2009 květen  Městský soud v Praze  zrušil (na základě žaloby sdružení Za naši budoucnost) stavební povolení na část inženýrských sítí stavby

2009 listopad  je jasné, že se otevření zdrží alespoň o rok

2010 červenec  tunel se propadl za ministerstvem kultury

2010  vzniká společná studie URM a TSK-ÚDI na téma humanizace severojižní magistrály, předpokládající zahájení prací v návaznosti na zprovoznění tunelu Blanka

2012 – vzniká roadmap prvních kroků k humanizaci severojižní magistrály, definující možné první kroky před zprovozněním tunelu Blanka

2012 květen  nové vedení magistrátu se pokouší vnést pořádek do financování tunelu; magistrát neproplácí sporné faktury

2013 jaro  termín zprovoznění tunelu neoficiálně stanoven na 1. 5. 2014

2013 září/říjen  pět sobotních akcí Nábřeží žije prokazuje, že omezení tranzitu přes Smetanovo nábřeží je možné; ukazuje se, že je nutné zklidnit také Malou Stranu

2013 listopad  primátor Hudeček zpochybňuje platnost smluv na výstavbu tunelu

2013 listopad  Rada HMP svým usnesením zadává TSK prověřit doprovodná opatření ke zprovoznění tunelu včetně zabránění tranzitu přes historické centrum

2013 prosinec  kvůli dlouhodobému neplacení prací a neschválení navržených změn ve stavební dokumentaci přerušil hlavní stavitel Metrostav výstavbu

2014 duben  první arbitráž prokazuje platnost smluv s Metrostavem, stavba opět pokračuje

2014 jaro a léto – probíhá „prověření“ návrhů z usnesení z listopadu 2014, vznikl model intenzit a TSK si vyžádalo stanoviska městských částí; souběžně probíhá příprava některých vybraných opatření, jež TSK považuje za vhodné, zatímco ostatní opatření spí

2014 září – Auto*Mat spouští web „Dejme Blance smysl“ a ukazuje, co je třeba udělat, aby největší dopravní změna v dějinách Prahy nebyla jen velkou automobilovou revolucí, ale přinesla něco všem Pražanům

2014 říjen  zprovoznění Trojského mostu. Prakticky okamžitě na něm vznikají kolony.

2015 leden Nový radní pro dopravu Petr Dolínek slibuje obnovit přípravu doprovodných opatření ke zprovoznění tunelu. Humanizace severojižní magistrály je v programovém prohlášení Rady.

2015 únor Zprovoznění Blanky se opět odkládá, zjistilo se, že je třeba vyměnit všechny kabely, které poškodila vlhkost.

2015 březen Naše video „Sylvester zachraňuje Blanku“ má (na různých instancích) celkem více než čtvrt milionu shlédnutí.


2015-2016?  zprovoznění celé stavby. Možná.