canada goose jakke outlet canada goose jakke 2015 canada goose online shop køb canada goose jakker canada goose vest tilbud køb billig ægte canada goose udsalg canada goose jakke mænd tilbud canada goose vinterjakke herre canada goose flyverdragt voksne canada goose pris jakke canada goose jakke billig trillium parka canada goose dame billige canada goose trillium parka canada goose rabat shop ægte canada goose jakke billig canada goose jakke herre tilbud billige canada goose jakker udsalg canada goose danmark 2015 jakke canada goose parka outlet canada goose jakke dba canada goose jacket sale canada goose outlet danmark canada goose trillium parka dam canada goose jakke dame pris canada goose dk jakker canada goose jakker københavn canada goose vinterjakker udsalg canada goose vest sverige til salg billig jakke canada goose canada goose danmark pris store canada goose jakke dame tilbud canada goose jakker 2015 canada goose jakke brugt canada goose dk forhandlere canada goose salg danmark billige goedkoop canada goose jassen online

Veřejná výzva k dopravní stabilizaci centra Prahy se zprovozněním tunelu Blanka

PETICE

Stále sbíráme podpisy k petici, aby se tunel Blanka dostal na program jednání pražského zastupitelstva

Petice a arch ke stažení.

Sběrná místa pro petici, kde můžete vrátit petiční archy, jsou následující:
Galerie Jaroslava Frágnera, Betlémské náměstí 5a, Praha 1 – Staré město
Kavárna Čekárna, Vratislavova 30/8, Praha 2 – Vyšehrad,
Kavárna Vypálené Koťátko, Mařákova 5, Praha 6 – Dejvice,
Café Sladkovský, Sevastopolská 17, Praha 10 – Vršovice,
Café Lajka, U Akademie 11, Praha 7 – Letná.
– Petiční archy vybíráme také v kanceláři Auto*Matu, Bořivojova 108, Praha 3 Žižkov (v pracovní době, lepší ale předem zavolat na tel. 212 240 666 ). Mapa míst zde

[podepsat výzvu] [seznam signatářů]

Zprovozněním tunelu Blanka získá Praha od ulic oddělený obchvat historického centra města.(1) Současně se tím otevírá enormní dopravní kapacita. Zkušenosti ze zahraničí(2) i z Prahy(3) jasně říkají, že nový tunel se časem zaplní – auta z ulic ale nezmizí: zůstane jich tam právě tolik, kolik dovolí kapacita ponechaná na povrchu.(4)

Praha chce řešit dopravní dopady otevření Blanky až měsíce po jejím zprovoznění.(5) Nehodlá tak reagovat na samotné otevření tunelu, ale teprve na následné živelné zaplnění ulic auty přilákanými rychlejším průjezdem přes severozápad města. Nepočítá se s tím, že bychom využili potenciálu dlouhé roky budovaného tunelu pro jednoznačné zlepšení dopravy a kvality veřejných prostranství v centru Prahy. Je to promarnění příležitosti, kterou Praha nebude mít dalších deset, dvacet let.(6) Takové jednání je jak popřením s Blankou spojovaného slibu “auta pod zem”, tak podvodem na Pražanech, kteří si od stavby za čtyřicet miliard zaslouží víc než jen zvětšení prostoru pro ježdění autem.

Vyzýváme proto zástupce Prahy, městských částí a městských institucí, aby zavedli taková opatření, která budou mít zásadní přínos pro kvalitu života v centru Prahy, kvalitu obsluhy centra veřejnou dopravou, jež zamezí tranzitu ulicemi historického centra a omezí očekávaný nárůst dopravy v širším centru města.

Jmenovitě žádáme o:

  • vyloučení automobilového tranzitu z Malostranského náměstí a Křižovnického náměstí mezi Křižovnickou a Smetanovým nábřežím (se zachováním volného průjezdu veřejné dopravy, vozidel rezidentů a další nezbytné dopravy),(7)
  • urychlené zahájení humanizace severojižní magistrály doplněním přechodů na Novém Městě a v okolí Muzea,(8)
  • snížení počtu pruhů na ulicích, kde výrazně poklesne intenzita provozu – Veletržní a Argentinské.(9)

Nejhorším dopadům zprovoznění Blanky se dá zabránit jen tehdy, když se s přípravou výše zmíněných opatření začne co nejdříve. Každý den zpoždění od otevření tunelu znamená opět více aut v pražských ulicích, horší kvalitu ovzduší a životní prostředí pro všechny obyvatele hlavního města.(10)

Věříme, že pomůžete proměnit Prahu ve město, ve kterém se dobře dýchá i žije.


Poznámky:
1 Společně s tunelem Mrázovka a Strahovským tunelem. Viz Tunel Blanka jako příležitost (tunel-blanka.cz)
2 O dopravní indukci obecně viz publikace Řízení poptávky po dopravě (str. 11 a dále) nebo tento článek časopisu Wired (anglicky)
3 Příklady opětovného naplnění komunikací po výstavbě kapacitních obchvatů: jižní sekce Pražského okruhu: Ročenka dopravy TSK 2010 (str. 18). K tunelu Mrázovka a Smíchovu viz Zopakuje Blanka chyby tunelu Mrázovka? (Auto*Mat).
4 K dopravní indukci v podmínkách saturovaného systému viz publikace Řízení poptávky po dopravě, s. 22.-23.
5 Dolínek slibil obnovit přípravu doprovodných opatření k tunelu Blanka (Auto*Mat, 2/2015)
6 Dokončení Městského okruhu je podmíněno předchozím zprovozněním celého Pražského okruhu (viz Blanka 2 – auto-mat.cz )
7 Volně podle Možnosti zklidnění centra v kontextu zprovoznění tunelu Blanka (studie Auto*mat)
8 Volně podle studie TSK-UDI + IPR z roku 2009, citované na stránkách Auto*Mat .
9 Snížení počtu jízdních pruhů na Veletržní bylo již realizováno, ve výzvě je ponecháno z důvodu nezbytné kontinuity.
10 Co se může stát po zprovoznění TKB: Příběh tunelu Blanka (tunel-blanka.cz)

Poznámka k umístění Výzvy na stránkách tunel-blanka.cz: Signatáři této výzvy se svým hlasem připojují jen k opatřením uvedeným v textu výzvy. Podpora výzvy nezavazuje signatáře k podpoře dalšího obsahu webu, na kterém je umístěna.


Podepsat výzvu

Prosíme, po odeslání formuláře navštivte svou poštovní schránku a potvrďte přihlášení se k výzvě prostřednictvím došlého mailu. Nedojde-li zpráva během několika minut do doručené pošty, zkontrolujte také složku s nevyžádanou pošty.

Veřejná výzva k dopravní stabilizaci centra Prahy se zprovozněním tunelu Blanka

Zprovozněním tunelu Blanka získá Praha od ulic oddělený obchvat historického centra města. Současně se tím otevírá enormní dopravní kapacita. Zkušenosti ze zahraničí i z Prahy jasně říkají, že nový tunel se časem zaplní – auta z ulic ale nezmizí: zůstane jich tam právě tolik, kolik dovolí kapacita ponechaná na povrchu.
Praha chce řešit dopravní dopady otevření Blanky až měsíce po jejím zprovoznění. Nehodlá tak reagovat na samotné otevření tunelu, ale teprve na následné živelné zaplnění ulic auty přilákanými rychlejším průjezdem přes severozápad města. Nepočítá se s tím, že bychom využili potenciálu dlouhé roky budovaného tunelu pro jednoznačné zlepšení dopravy a kvality veřejných prostranství v centru Prahy. Je to promarnění příležitosti, kterou Praha nebude mít dalších deset, dvacet let. Takové jednání je jak popřením s Blankou spojovaného slibu “auta pod zem”, tak podvodem na Pražanech, kteří si od stavby za čtyřicet miliard zaslouží víc než jen zvětšení prostoru pro ježdění autem.
Vyzýváme proto zástupce Prahy, městských částí a městských institucí, aby zavedli taková opatření, která budou mít zásadní přínos pro kvalitu života v centru Prahy, kvalitu obsluhy centra veřejnou dopravou, jež zamezí tranzitu ulicemi historického centra a omezí očekávaný nárůst dopravy v širším centru města. Jmenovitě žádáme o :

  • vyloučení automobilového tranzitu z Malostranského náměstí a Křižovnického náměstí mezi Křižovnickou a Smetanovým nábřežím (se zachováním volného průjezdu veřejné dopravy, vozidel rezidentů a další nezbytné dopravy),
  • urychlené zahájení humanizace severojižní magistrály doplněním přechodů na Novém Městě a v okolí Muzea,
  • snížení počtu pruhů na ulicích, kde výrazně poklesne intenzita provozu – Veletržní a Argentinské.

Nejhorším dopadům zprovoznění Blanky se dá zabránit jen tehdy, když se s přípravou výše zmíněných opatření začne co nejdříve. Každý den zpoždění od otevření tunelu znamená opět více aut v pražských ulicích, horší kvalitu ovzduší a životní prostředí pro všechny obyvatele hlavního města.
Věříme, že pomůžete proměnit Prahu ve město, ve kterém se dobře dýchá i žije..

Poznámka k umístění Výzvy na stránkách tunel-blanka.cz: Signatáři této výzvy se svým hlasem připojují jen k opatřením uvedeným v textu výzvy. Podpora výzvy nezavazuje signatáře k podpoře dalšího obsahu webu, na kterém je umístěna.

[signature]

908 signatures

Sdílej s přáteli:

   


Signatáři výzvy

Latest Signatures
908Pavel D.PodnikatelPro 11, 2019
907Michaela P.OSVČLis 13, 2019
906Miloš K.Bře 04, 2019
905Tomáš T.Zář 19, 2018
904Matěj Č.Dub 25, 2018
903Sára P.StudentBře 12, 2018
902Kateřina O.asistentka advokátaÚno 09, 2018
901Petr H.odborný referentÚno 01, 2018
900Sofie S.studentLed 05, 2018
899Jiří M.Stavební mistrŘíj 17, 2017
898Zbyněk U.Říj 03, 2017
897David L.reliéfní grafikZář 21, 2017
896Martina L.stomatologZář 14, 2017
895Jakub S.Čvc 29, 2017
894Kateřina K.tlumočník/překladatelČvn 26, 2017
893Marie H.grantový specialistaKvě 31, 2017
892Martin K.ProgramátorKvě 22, 2017
891Martin K.obchodníkKvě 15, 2017
890Michal D.IT SpecialistaKvě 11, 2017
889Petra M.architektKvě 10, 2017
888Barbora S.zaměstnanec FF UKPro 13, 2016
887Kamil M.Zář 29, 2016
886Tomáš V.ProgramatorZář 19, 2016
885Jiří Z.projektový manažerZář 15, 2016
884Vladimír K.ElektrotechnikZář 07, 2016
883Lubomír K.TechnikSrp 19, 2016
882Filip S.projektantSrp 05, 2016
881Kateřina K.studentkaČvc 11, 2016
880Matouš K.doktorandČvn 29, 2016
879Vít H.finanční manažerČvn 09, 2016
878Matouš B.studentKvě 22, 2016
877David M.studentKvě 14, 2016
876Michal J.Předseda ČAAADub 26, 2016
875Kateřina K.referentkaDub 25, 2016
874Jaroslav M.servisní technikDub 22, 2016
873Zuzana Z.studentDub 21, 2016
872Kateřina B.pedagogDub 16, 2016
871Frantisek K.ŘídícíDub 16, 2016
870Jan T.DispečerDub 15, 2016
869Matěj K.vedoucí prodejny HanibalDub 15, 2016
868Matěj Š.Dub 12, 2016
867Jan K.historikDub 11, 2016
866Marek F.ProgramátorDub 11, 2016
865Matěj J.student architekturyDub 03, 2016
864Rostislav Z.studentBře 27, 2016
863Jana V.Bře 23, 2016
862Jan B.podnikatelBře 22, 2016
861Tomáš Benjamin V.StudentBře 21, 2016
860Jan H.Student EkonomieBře 21, 2016
859Kryštof K.studentBře 21, 2016