Přinášíme souhrn zpráv ohledně zprovoznění Blanky.
Prvotní reflexe zprovozění tunelu Blanka od Auto*Matu najdete na stránkách Auto*Mat měl pravdu a vůbec ho to netěší…. Píše se zde: „Tunel sice pomohl Praze 7 a mírně odlehčil magistrále mezi Hlávkovým mostem a hlavním nádražím, zvýšený provoz ale naprosto katastroficky zahltil ulice Prahy 6. (…) Auto*Mat odmítá, aby jakékoliv úpravy dopravního režimu, které po Blance přijdou, byly na úkor bezpečnosti pěších.“
Týden po otevření Blanky vyhodnotil Auto*Mat, jak se změnila plynulost provozu na základě informací TSK. Výsledky shrnuje v článku, který se v titulku táže: Blanka prospívá motoristům. Kdy z ní budou mít prospěch i ostatní? V souvislosti s laxním poskytováním informací o intenzitách provozu po zprovoznění tunelu Blanka požádal Auto*Mat náměstka Petra Dolínka o urychlené zveřejňování relevantních informací. Petr Dolínek reagoval na tuto výzvu na dopravním výboru dne 15.10. s tím, že informace zveřejní v průběhu několika týdnů (více zde). Zveřejňování dat zde přislíbil i ředitel Technické správy komunikací Ladislav Pivec.
Jak se změnily kolony na základě dat TSK vizualizovalo kvalitně Aktuálně.cz.
Z doprovodných opatření uvažovaných se zprovozněním tunelu Blanka byla již v září zprovozněna světelná signalizace ve Wenzigově ulici. Velkou změnou je snížení počtu pruhů na Veletržní (o tom více v článku Veletržní minus jeden pruh. Dále se připravuje zřízení tramvajové zastávky a světelné signalizace na ostrově Štvanice.